شش نفر از معترضان سال گذشته انگلیس به حبس های طولانی محكوم شدند
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی این شش نفر كه بین 17 تا 27 سال سن دارند به در اختیار داشتن اسلحه، تیراندازی به پلیس، آتش زدن مغازه ها، سرقت و ایجاد شورش و ناآرامی متهم شده بودند.

دادگاه شهر بیرمنگهام پس از شش هفته محاكمه، این شش نفر را گناهكار شناخت و به مجازات زندان از 12 تا 30 سال محكوم كرد.

'نیكولاس فرانسیس' 26 ساله در جریان این محاكمه از سوی قاضی دادگاه به عنوان خطرناك ترین فرد گروه معرفی شد و به 30 سال زندان محكوم شد. این طولانی ترین مجازات زندان صادر شده علیه شركت كنندگان در اعتراضات تابستان گذشته انگلیس به شمار می رود.

دو نفر از متهمان هریك به 23 سال زندان، دو نفر دیگر هریك به 18 سال زندان و جوان ترین عضو گروه كه فقط 17 سال سن دارد به 12 سال زندان محكوم شد.

هفته گذشته نیز یك دادگاه شهر ناتینگهام انگلیس 14 نفر از جوانان آن شهر را به اتهام شورش و حمله به یك پاسگاه پلیس، مجموعا به 70 سال زندان محكوم كرده بود.

متهمان حمله به پاسگاه پلیس شهر ناتینگهام نیز بین 16 تا 25 سال سن داشتند.

شورش ها و اعتراضات خیابانی تابستان گذشته انگلیس پس از قتل یك جوان سیاه پوست توسط پلیس در منطقه تاتنهام لندن شروع شد و بسرعت به شهرهای بزرگ این كشور از جمله بیرمنگهام و ناتنینگهام گسترش یافت.

در جریان این شورش ها صدها مغازه و خودرو به آتش كشیده شد و بیش از چهار هزار نفر نیز بازداشت شدند.

تعقیب و محاكمه شركت كنندگان در ناآرامی های خیابانی سال گذشته همچنان ادامه دارد و هنوز صدها نفر منتظر حضور در دادگاه هستند.

دادستانی لندن ماه گذشته اعلام كرد كه حداقل 200 پرونده مرتبط با شورش های تابستان سال گذشته هم اكنون در دادگاه های پایتخت در حال رسیدگی است و 450 پرونده دیگر نیز در نوبت رسیدگی قرار دارد.

بر اساس آمار منتشره از سوی دادستانی لندن، هنوز بطور متوسط 12 پرونده جدید در هر هفته به این بخش ارجاع می شود و به همین دلیل واحد ویژه ای كه سال گذشته برای رسیدگی به پرونده اعتراضات و آشوب های خیابانی تشكیل شده بود، همچنان فعال است.

'الیسون ساندرز' از مقامات دادستانی لندن به 'بی بی سی' گفت: بیش از دو هزار نفر تاكنون فقط در لندن محاكمه شده اند كه 83 درصد آنها حكم محكومیت دریافت كرده اند.

تا پیش از اعلام حبس های طویل المدت برای متهمان شورش های ناتینگهام، متوسط حكم زندان صادر شده برای شركت كنندگان در شورش های تابستان سال گذشته بیش از 14 ماه بود كه در مقایسه با احكام صادر شده برای جرایم مشابه در زمان های دیگر 10 ماه بیشتر است.

مقامات انگلیسی از صدور احكام سخت برای معترضان و شركت كنندگان در ناآرامی های خیابانی دفاع می كنند در حالی كه برخی از نمایندگان پارلمان و بسیاری از حقوقدانان و مدافعان حقوق بشر از صدور چنین احكامی انتقاد كرده اند.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: تایوان , گل , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: